Friday 6 February 2009

Show and Tell, Fredags tema

I have decided to join a Friday Theme group called “Show and Tell” (if they let me : ) It’s a group where one person decides on a theme for the week (on Fridays), everyone shares their story or their account of the subject, then you read the others and comment, sounds great!

This month Fritt ur hjartat decide the themes -

6 februari VÄSKOR (Bags)
13 februari NÄRMAST HJÄRTAT (Closest to the heart)

20 februari KAFFE (Coffee)

27 februari OUMBÄRLIGT (indispensable)

Most of the group members write in Swedish – I’m not sure if I will write in English or Swedish, I might just write in whichever language I feel it’s the most appropriate for the theme and of course what I fancy. The first theme – Bags – will be in English : )

I used to have many bags, I wouldn’t go as far as calling myself a bag hoarder, but J always thought I had too many just when I thought I really “needed” a new one. I truly believe that a bag mirrors someone’s lifestyle – it’s the key to someone’s life and not to be taken lightly. My bag-style has gone from a capital girl in London to a practical mummy on the coast - and my bags have gone from a two figure number to just two..! And these two are split into two categories - with or without Axel in tow. The first is the one I had before Axel --->




It’s small, very practical with a lot of different pockets and it’s an “over the shoulder” bag which I like (after being properly mugged when I lived in London I think I have developed bag OCD – need to continually look that my bag is indeed closed and that it is safe, preferably wrapped around my legs twice should I be sitting down. I even go as far as trying to get my friends to do the same thing – very annoying!! and if they don’t then I can’t stop staring at it like a guard dog.. oh well...) It was a bargain from Next and now when I write this I cannot believe it has come to this – only TWO bags oh my God : )




The second one is my Axel bag – I love it!! I bought it when I was around 16 weeks pregnant with him, actually I think it was one of the first things I bought. I had seen it before and was determined to get it, it’s very me and it fits the pram like a hand in a glove… most people buy a matching changing bag after they bought the pram, but not me ha ha. It’s of course super practical BUT it’s also beautiful… well worth £60 in my view : )

This is the bag I would love to buy for myself this spring– my “I don’t need a change bag anymore mum bag”.. What a beauty!


Bag from Orla Kiely

Här är fler Fredagsbloggare: Nilla, Anna, Desiree, Annika, Anne, Petra ,Anna-Saltis ,Millan, Anki, Marianne, Victoria, Lia, Cecilia, Leopardia, Marina, Marie, Strandmamman, Ulrika, Jemaya, MiaD, Ingabritt, maisoui, Moster Mjölgumpa, Erica, Taina, sparkling, Christel, ,emma, jennie, musikanta,

6 comments:

Fritt ur hjärtat said...

*GAPSKRATT* Om väskor säger vem man är, då är jag schizofren:-) Kanske stämmer det liiite, jag har i vanliga fall väska efter humör. Oj då du kanske har rätt!?
Gillar dian väskor inklusive den på önskelistan. Glad att jag växt ifrpn skötväskorna;-) att andra tar över det ansvaret! Jag länkar upp dig!

Millan said...

Jatte snygga vaskor!! Din bytesvaska ar mycket snyggare an min gra trista. Jag har borjat anvanda Sofias lilla Fjallraven istallet... den kanns lite roligare!
Den dar sista vaskan fran Orla Keyly ar kanonsygg... den maste jag nog kolla in!
Vad skoj att du hanger med pa fredagstemat forresten.

Annika said...

Välkommen till temat. KUL med ännu en fredagsbloggare. Jag har länkat upp dig nu.
Din sista väska är verkligen otroligt SNYGG!!!
EN sådan skulle jag vilja ha!!
Och ja, visst säger väskan en hel del om dess ägare. Det tycker jag också!

Sara said...

Fritt ur hjartat - Jo men det ar ju sa, vaska sager mer an tusen ord : )

Millan - Ja visst ar min changing bag fin!! Fast Sofias Fjallraven vaska ar valdigt fin den med, en sadan maste jag onska mig till Axel : ) Orla's vaska kostar typ £130, lite for mycke just nu, men man kan alltid dromma.. jag kanske kan onska den till familjen nar vi gifter oss i sommar ha ha ha.. en present som gor mig glad ar ju som en present till Jonte ocksa : )

Annika - Va kul att du tittade in och vilken fin blogg du har, kul att lasa om livet "over there", alltid varit sugen att bo och uppleva USA.

Taina said...

Hjäääääälp, jag hoppas bara utseendet är det som speglar en och inte antalet för då måste jag nog söka hjälp till vår familj! Den där vårväskan är supersnygg. Det är klart du behöver den ;)

Petchie75 said...

Jag skriver också mina fredagsteman på engelska!
Jättesnygg bytesväska - hi hi, visst kan man väl först köpa väskan och sedan barnvagn... Jag är också nervös för väskryckare och ficktjuvar och har alltid axelväskor med korta remmar (heter det så?) så jag har väskan precis under armen. Känns säkrast så!
Den sista väskan var riktigt söt, jag älskar färgglada väskor!